Klamry Finsterwalder – komunikat bezpieczeństwa
Na stronie Polskiego Stowarzyszenia Paralotniowego został zamieszczony komunikat bezpieczeństwa dotyczący klamer firmy Finsterwalder. W ciągu ostatnich trzech miesięcy odnotowano dwa incydenty na starszych uprzężach wyposażonych w klamry Click-Lock (HSi10) na taśmie piersiowej.
Klamry otworzyły się samoczynnie pod obciążeniem podczas lotu. Jeden przypadek miał miejsce podczas wykonywania SATa (taśma piersiowa była naciągnięta, ponieważ pilot opierał się o taśmy nośne z jednej strony). W drugim przypadku najprawdopodobniej pilot wiszący na taśmach udowych oparł się taśmę piersiową.
Czytaj więcej...
Firma Dudek Paragliders wydała komunikat bezpieczeństwa, dotyczący prawidłowego skręcania deltek.
Producent paralotni Dudek Paragliders opublikował w sobotę 30 kwietnia komunikat bezpieczeństwa dotyczący paralotni Hadron XX wyposażonych w Aerodynamical Flaps System (AFS).


Powoli przygotowujemy się do nowego sezonu i na tę okoliczność Polskie Stowarzyszenie Paralotniowe udostępniło pliki z mapą przestrzeni powietrznej, przystosowane do urządzeń GARMIN. Mapy przygotował Paweł Radziszewski, za co ogromnie mu dziękujemy w imieniu wszystkich posiadaczy Garminów.

Zdarzają się wypadki spowodowane złym stanem technicznym paralotni. Materiały, z których wykonane są glajty starzeją się i musimy zdawać sobie z tego sprawę. Zmiany te wcześniej czy później doprowadzą do zagrożenia naszego życia.
Jednym z najczęściej zadawanych przez pilotów pytań jest jakiej wielkości skrzydło należy dobrać do swojej wagi, czy lepiej latać w górnej czy w dolnej wadze, oraz czy przeważenie o kilka kilogramów jest niebezpieczne. I co autor pytania otrzymuje w odpowiedzi? Że skrzydło jest bardziej bezpieczne, że jest mniej bezpiecznie, że lata lepiej, że lata gorzej, że to zależy od wielu czynników, że nie odczuje różnicy, a tak w ogóle to najlepiej gdyby trzymał się zaleceń producenta. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wszystkie te odpowiedzi są prawdziwe i mogą równocześnie dotyczyć tego samego przypadku.
W ostatnim czasie pojawiło się wiele wątpliwości związanych z interpretacją przepisów dotyczących uzyskiwania zgody na start i lądowanie przez paralotniarzy z terenów nie będących lotniskami lub lądowiskami. Czy przy każdym starcie i lądowaniu musimy mieć zgodę właściciela terenu? Spróbujmy uporządkować to zagadnienie.
