• Nigdy nie uruchamiaj napędu ustawionego śmigłem w kierunku otwartych komór paralotni.
• Przed każdym lotem sprawdź szczelność zbiornika (korek wlewu) i przewodów paliwowych.
• Przed każdym lotem upewnij się, czy masz wystarczającą ilość paliwa. (Zawsze lepiej jest mieć zadużo, niż miałoby zabraknąć!)
• Sprawdź czy nie ma żadnych luźnych przedmiotów, mogących wpaść lub wkręcić się w śmigło podczas startu i/lub w locie. Przymocuj je lub zdemontuj.
• Jeśli zauważysz jakikolwiek, nawet niewielki problem lub mankament sprzętu, napraw go przed lotem!
• Wykonaj pełną listę kontrolną przed każym lotem.
• Staraj się wykonać kontrolę paralotni (linek) na ziemi, zanim podczepisz ją do karabinków. Przy nieudanej próbie startu jak najszybciej odwróć się. Nie dopuść, aby skrzydło lub linki spadły bezpośrednio na silnik, czy kręcące się śmigło.
• Zapnij kask zanim usiądziesz w uprzęży.
• Podczas lotu unikaj latania ponad drzewami, wodą, liniami energetycznymi, wszędzie tam, gdzie nie ma miejsca do lądowania, gdy silnik zawiedzie.
• Staraj się nie wlatywać w czyjeś lub swoje własne strugi za migłowe, szczególnie podczas lotów niskich.
• Nie puszczaj sterówek jeśli wykonujesz lot ponij 150 m, w przypadku awaryjnego lądowania możesz nie zdążyć wykonać niezbędnych manewrów.
• Nigdy nie ufaj swojemu silnikowi. Zawsze miej na uwadze możliwość nagłej awarii. Lataj na paralotni, nie na napędzie.
• Nie wykonuj nagłych ostrych zakrętów na wznoszeniu w kierunku przeciwnym do kierunku efektu do smigła. Grozi to przeciągnięciem! Jest to dopuszczalne tylko i wyłącznie wtedy, kiedy musisz skręcić by uniknąć kolizji.
• Unikaj niskich lotów z wiatrem. Radykalnie zmniejszają się wtedy twoje możliwości manewrów.
• Bądź czuły na wszelkie mechaniczne usterki, reaguj tak wcześnie, jak to możliwe. Każdy nowy dźwięk silnika lub wibracje mogą oznaczać usterkę. Wyląduj i sprawdź.
• Pamiętaj, nie każdy musi lubić dźwięk twojego silnika. Staraj się nie wykonywać lotów nad obszarami zamieszkałymi. Nie bądź uciążliwy dla innych.