Trike - dobra rzecz. Część I

Cudowne dziecko Spidera



Navcomm pokaże prototyp radia na Para Rudnikach

Firma ta działa w Polsce od 1997 roku. Specjalizuje się w produkcji awioniki lotniczej, głównie sprzętu do komunikacji i nawigacji lotniczej. Produkuje słuchawki lotnicze, radiostacje, laryngofony, interkomy, kaski ochronne wyposażone w zestawy do łączności, analogowe przyrządy do nawigacji lotniczej oraz przeróżne akcesoria. Czytaj więcej...
Nowoczesna trike z kompozytów
Airone.PRO pokaże ją po raz pierwszy

Trajkę wymyślił Michał Szelest, który w lotnictwie zakochał się przed laty. Po skończeniu Centrum Szkolenia Inżynieryjnego w Oleśnicy był technikiem pokładowym na śmigłowcu. Po wypadku zrezygnował z latania wojskowego. Ale o lotnictwie nie udało mu się zapomnieć.
Czytaj więcej...
Trajka X-Max firmy Motoparafly

Czytaj więcej...
Naciąganie skurczonych linek
Jeśli w naszym skrzydle linki wykonane są z Dyneemy, to możemy być pewni, że ulegną one skurczeniu po tym, gdy zawilgną i wyschną. Zdarza się to zawsze gdy latamy w wilgotne dni, a nawet gdy pakujemy wieczorem skrzydło z wilgotnej trawy.
Wszystkie linki kurczą się tak samo, choć te z bardziej obciążonych rzędów (rząd A i B ) ulegną z powrotem naciągnięciu naszym ciężarem. Niestety linki z tylnych rzędów (C, D, E) nie zostaną naciągnięte zmieniając niekorzystnie wyważenie i profil naszego skrzydła, co może doprowadzić do sytuacji niebezpiecznych. Jednym ze sposobów przywrócenia właściwego wyważenia i profilu skrzydła jest naciąganie linek znajdujących się w tylnych rzędach. Wykonuje się to w sposób następujący:
Czytaj więcej...Złote zasady

• Przed każdym lotem sprawdź szczelność zbiornika (korek wlewu) i przewodów paliwowych.
• Przed każdym lotem upewnij się, czy masz wystarczającą ilość paliwa. (Zawsze lepiej jest mieć zadużo, niż miałoby zabraknąć!)
• Sprawdź czy nie ma żadnych luźnych przedmiotów, mogących wpaść lub wkręcić się w śmigło podczas startu i/lub w locie. Przymocuj je lub zdemontuj.
• Jeśli zauważysz jakikolwiek, nawet niewielki problem lub mankament sprzętu, napraw go przed lotem!
• Wykonaj pełną listę kontrolną przed każym lotem.
• Staraj się wykonać kontrolę paralotni (linek) na ziemi, zanim podczepisz ją do karabinków. Przy nieudanej próbie startu jak najszybciej odwróć się. Nie dopuść, aby skrzydło lub linki spadły bezpośrednio na silnik, czy kręcące się śmigło.
• Zapnij kask zanim usiądziesz w uprzęży.
• Podczas lotu unikaj latania ponad drzewami, wodą, liniami energetycznymi, wszędzie tam, gdzie nie ma miejsca do lądowania, gdy silnik zawiedzie.
• Staraj się nie wlatywać w czyjeś lub swoje własne strugi za migłowe, szczególnie podczas lotów niskich.
• Nie puszczaj sterówek jeśli wykonujesz lot ponij 150 m, w przypadku awaryjnego lądowania możesz nie zdążyć wykonać niezbędnych manewrów.
• Nigdy nie ufaj swojemu silnikowi. Zawsze miej na uwadze możliwość nagłej awarii. Lataj na paralotni, nie na napędzie.
• Nie wykonuj nagłych ostrych zakrętów na wznoszeniu w kierunku przeciwnym do kierunku efektu do smigła. Grozi to przeciągnięciem! Jest to dopuszczalne tylko i wyłącznie wtedy, kiedy musisz skręcić by uniknąć kolizji.
• Unikaj niskich lotów z wiatrem. Radykalnie zmniejszają się wtedy twoje możliwości manewrów.
• Bądź czuły na wszelkie mechaniczne usterki, reaguj tak wcześnie, jak to możliwe. Każdy nowy dźwięk silnika lub wibracje mogą oznaczać usterkę. Wyląduj i sprawdź.
• Pamiętaj, nie każdy musi lubić dźwięk twojego silnika. Staraj się nie wykonywać lotów nad obszarami zamieszkałymi. Nie bądź uciążliwy dla innych.
Paralotniarstwo - wstęp

Paralotniarstwo jest najłatwiejszym, najbezpieczniejszym i najtańszym sposobem samodzielnego unoszenia się w powietrzu. Dzięki temu stało się najszybciej rozwijająym się sportem lotniczym na świecie, dostępnym praktycznie dla każdego.
Niektórzy zadają sobie pytanie - po co to wszystko, przecież tyle jest miejsca na ziemi. Odpowiedzi mogą być różne, tak samo jak rozmaite są wrażenia, których latanie dostarcza; zachwyt często miesza się ze zmęczenie, a radość ze strachem. Najprawdziwsze chyba jest stwierdzenie, że latanie jest po prostu czymś bardzo pięknym i przyjemnym. Jest też przeżyciem pełnym i prawdziwym - w odróżneiniu od wielu innych namiastek rekreacji serwerowanych przez współczesną cywilizację.
Trudności, jakim trzeba sprostać i wysiłek włożony w zdobycie umiejętności latania są niewspółmiernie małe w odniesieniu do niesamowitych przeżyć czekających w powietrzu. Jednakże względna łatwość zrealizowania tego odwiecznego pragnienia człowieka nie może uśpić Twej czujności. Pamiętaj, że przez ignorancję, nierozwagę czy brawurę możesz stracić życie lub zdrowie.
SPOT Satellite GPS Messenger
SPOT Satellite GPS Messenger to urządzenie, które może ocalić życie w niebezpiecznych sytuacjach.
Wielu paralotniarzy, podczas swoich lotniczych wypraw, do kontaktu z biliskimi czy znajomymi korzysta z telefonów komórkowych. Urządzenia te mają jednak ograniczony zasięg, nie są wodoodporne, a ich baterie często wytrzymują nie dłużej niż kilka godzin ciągłej pracy.
Dlatego dla zwiększenia swojego bezpieczeństwa warto zainwestować w specjalistyczny sprzęt. Jednym z urządzeń, które może przydać się w czasie paralotniowych wypraw, zarówno do kontaktu z bliskimi, jak i zaalarmowania służb ratunkowych, jest SPOT Satellite GPS Messenger.
Urządzenie jest wodoodporne. Zbudowano je z bardzo wytrzymałych materiałów, co sprawia, że jest również odporne na uszkodzenia mechaniczne. Jednak najważniejszą funkcją SPOT Satellite GPS Messengera jest możliwość komunikowania przez system satelit. Za jego pośrednictwem można wysyłać sygnał SOS lub krótkie wiadomości, zawierające wcześniej ustaloną treść, z miejsc, gdzie nie dociera sygnał telefonii komórkowej. SPOT działa na trzy baterie AAA litowe lub akumulatory. Czas pracy to około trzy miesiące w stanie włączenia zasilania oraz około sześciu dni z włączonym nadawaniem sygnału SOS.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec
Strona 4 z 4