Aktualności

UWAGA! Zmiany w AIP dla lotniska EPZP! 

17.04.2025. weszła w życie aktualizacja AIP, a wraz z nią zmiany w punktach VFR i trasach dolotowych i odlotowych dla naszego lotniska Przylep koło Zielonej Góry - EPZP.

aip1Dotychczas mieliśmy 5 punktów VFR: Charlie i November na północy, Zulu i Alfa na wschodzie i Sierra na południu. Od 17.04. punktów będzie 6. Niezmienione pozostają Zulu i November. Pozostałe (Alfa, Charlie i Sierra) znikają. Zamiast nich pojawiają się punkty Oscar na północy, Mike na zachodzie i Romeo i Echo na południu.  

Obecnie obowiązujące punkty VFR wokół lotniska EPZP:

Nowe:

  • Echo – węzeł drogowy na trasie S3, Racula
  • Mike – Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonkowie
  • Oscar – most kolejowy na rzece Odra w Nietkowie
  • Romeo – rondo w Przylepie

Bez zmian:

  • November – oczyszczalnia ścieków w Łężycy
  • Zulu – centrum miejscowości Zawada 

Zmianie ulegają również trasy dolotowe VFR do lotniska EPZP!

 

 

Wycinek z AIP Polska, EPZP: 

Od północy
aip stare 700x1000Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt OSCAR, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Od wschodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt ZULU, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Od południowego wschodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt ECHO, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Od południowego zachodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt MIKE, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.

Zalecane jest, aby statki powietrzne wykonywały dolot na wysokości około 1800 ft AMSL lub około 1547 ft AGL nad AD ELEV. Odlot należy wykonywać na wysokości około 1500 ft AMSL lub około 1257 ft AGL.

Zmiany już obowiązują! Pamiętaj, by przed lotem dokładnie zapoznać się z obecną mapą dla lotów VFR lotniska, na które lecisz.

PARTNERZY

PANEL LOGOWANIA

REKLAMA

stat4u