Aktualności
UWAGA! Zmiany w AIP dla lotniska EPZP!
Dotychczas mieliśmy 5 punktów VFR: Charlie i November na północy, Zulu i Alfa na wschodzie i Sierra na południu. Od 17.04. punktów będzie 6. Niezmienione pozostają Zulu i November. Pozostałe (Alfa, Charlie i Sierra) znikają. Zamiast nich pojawiają się punkty Oscar na północy, Mike na zachodzie i Romeo i Echo na południu.
Obecnie obowiązujące punkty VFR wokół lotniska EPZP:
Nowe:
- Echo – węzeł drogowy na trasie S3, Racula
- Mike – Lubuskie Muzeum Wojskowe w Drzonkowie
- Oscar – most kolejowy na rzece Odra w Nietkowie
- Romeo – rondo w Przylepie
Bez zmian:
- November – oczyszczalnia ścieków w Łężycy
- Zulu – centrum miejscowości Zawada
Zmianie ulegają również trasy dolotowe VFR do lotniska EPZP!
Wycinek z AIP Polska, EPZP:
Od północy
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt OSCAR, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Od wschodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt ZULU, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Od południowego wschodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt ECHO, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Od południowego zachodu
Dolot do lotniska należy wykonać przez punkt MIKE, a następnie w kierunku kręgu nadlotniskowego w zależności od potrzeb włączyć się w krąg dla statków powietrznych z napędem – krąg północny, a dla statków powietrznych bez napędu – krąg południowy. Odlot należy wykonać w odwrotnej kolejności.
Zalecane jest, aby statki powietrzne wykonywały dolot na wysokości około 1800 ft AMSL lub około 1547 ft AGL nad AD ELEV. Odlot należy wykonywać na wysokości około 1500 ft AMSL lub około 1257 ft AGL.